بازدید 2666
۳

 قانون واردات خودرو به هدف نخورد

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه قانون واردات خودرو به درستی اجرا نشده است گفت:‌ قیمت خودروهای وارداتی به گونه‌ای است که عموم مردم امکان خرید این خودروها را ندارند.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 09 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، علیرضا سلیمی درباره واردات خودرو، گفت: علاوه بر اینکه خودروهای داخلی کیفیت ندارند، قیمت آن‌ها نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند، در واقع نه قیمت خودروهای داخلی معقول است و نه کیفیت آن‌ها انتظارات را برآورده می‌کند که علت این وضعیت وجود انحصار در خودروسازی‌های داخلی است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که بازار برای کالایی انحصاری شود، تولیدکننده نه برای ارتقای کیفیت تلاش می‌کند و نه برنامه‌ای برای منطقی کردن قیمت‌ها خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه مجلس قانون واردات خودرو را تصویب کرد اما دولت آن را اجرایی نکرده است؛ هدف از قانون این بود که اقشار متوسط جامعه بتوانند خودروی خارجی را با قیمت منطقی خریداری کنند اما تعرفه‌ در آئین‌نامه واردات خودرو به نحوی تنظیم شد که خودروی اقتصادی وارد نمی‌شود.

دولت باید با نگاه به سبد درآمد خانوار خودروها را به دست مردم برساند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قیمت خودروهای وارداتی به گونه‌ای است که عموم مردم امکان خرید این خودروها را ندارند، تصریح کرد: هدف قانون‌گذار در این زمینه عملی نشده و دولت باید برای این حوزه چاره‌اندیشی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نباید بر روش‌هایی که مردم آسیب می‌بینند اصرار کرد، افزود: در حال حاضر به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست می‌دهند، دولت باید با نگاه به سبد درآمد خانوار خودروها را به دست مردم برساند.

سلیمی با بیان اینکه مجلس پیگیر اجرای درست این قانون است، به خانه ملت گفت: دولت نباید با واردات خودرو به فکر پر کردن خزانه باشد، تعرفه واردات باید به نحوی تنظیم شود که عموم مردم بتوانند خودروهای وارداتی را خریداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
عزیزم ملت همین تولیدات داخل رو هم نمیتونن بخرن
ولي هدف به واردات خودرو خورد !
کی گفته به هدف نخورد؟
اتفاقا از ابتدا هدف نانوشته همین بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار